vrijdag 28 augustus 2009

Snel

Het ene moment ben je enorm hard aan het werk om ervoor te zorgen dat alles een beetje vordert, het andere moment struikel je over de mensen die je daar een flinke hand bij helpen.
Olaf had nog een halve dag werk tegoed van iemand die hij een tijd geleden had geholpen, en laat die man nou in het bos werken. Ons bos wordt binnenkort deels gekapt, maar wij zouden zelf alle bomen met een diameter van minder dan acht centimeter omhalen zodat de machines er mooi doorheen kunnen. Olaf en ik zijn daar een dag mee bezig geweest, maar dat valt nog niet mee als je daar geen ervaring mee hebt. Vanochtend kwam onze kennis en die viel met zeer professioneel materiaal het bos aan, en in tweeënhalf uur was het gepiept.
Tegelijkertijd is onze ketel door drie mannen naar binnen gesjouwd, en nu is er eentje al de halve dag bezig hem aan te sluiten.
Als laatste is Henri, onze bezoekende vriend en stukadoor, bezig de brandwerende muur naast de kachel te stuken, onder het toeziend oog van de 'uitstekende vakman' Olaf.

4 opmerkingen:

Martranslations zei

Ik benijd je met zo veel klussende mannen! ;o)) Ik ga volgende maand waarschijnlijk aan de slag!

Anoniem zei

Haha, wat een gaaf shirt zeg, had ik nog nooit gezien! Fijn dat Henri ook nuttig is... Groetjes!!!
Leonie

Elja zei

Mij enige reactie als "oudje" na het achter elkaar lezen van de blog vanaf Juni is:GOEIE GENADE!!! En dan die brand, vreselijk! Wat jullie daar doen en meemaken is bijna teveel voor een mensenleven. Petje af en veel respect voor jullie.
Heeeeel veeeeel succes.

Hanneke zei

Heerlijk zo veel werk al gedaan, ik moet even bijlezen hoor, ik loop maanden achter hier!