zaterdag 15 augustus 2009

Reeënleed

Gisteravond reden we om halfelf 's avonds terug naar huis van een bezoek aan mensen die zo'n 75 kilometer verderop wonen. Het was toen al stikdonker en langs die weg staan veel bomen en is er geen vangrail.
Op een gegeven moment zien we een auto op onze weghelft stilstaan, met de alarmlichten aan en drie mensen ernaast. Wij stoppen om te vragen of ze hulp nodig hadden. Het antwoord? Nee hoor, ik heb net een ree aangereden. Beestje inderdaad morsdood in de berm.
De rest van de weg hebben we nóg langzamer afgelegd dan we al deden...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb nu al twee keer geprobeerd een reactie te plaatsen, maar het lukt maar niet...
Probeer het nogmaals. Gelukkig dat de mensen 'slechts' een ree hadden aangereden, want sinds ik heb gezien hoe groot elanden zijn, kan ik me voorstellen wat dat voor een ravage teweeg brengt. Lijkt me trouwens best eng om 's avonds in het donker op die verlaten wegen in Zweden te rijden; je weet maar nooit wat er voor je auto opduikt.
Moet men trouwens in Zweden aanrijdingen met dieren ergens melden?
Groetjes, mama

olafendaniëlle zei

Ja, je moet de politie bellen. Daar stonden die mensen hoogstwaarschijnlijk op te wachten in de kou (het was toen ongeveer 5 graden).