maandag 25 mei 2009

Crisis

Gelukkig merken wij persoonlijk nog niets nadeligs van de crisis: de boekenwereld is er blijkbaar (nog) niet gevoelig voor, dus ik heb nog genoeg werk. Wij hebben zelfs voordeel van de crisis: een halfjaar geleden is er in het kader van het stimuleren van de werkgelegenheid in de bouw een regeling ingegaan waarbij je de helft van het arbeidsloon terugkrijgt als je iemand iets aan je huis laat doen. In eerste instantie hebben we toen een offerte laten maken voor het verbouwen van het gastenhuis in de tuin, maar omdat we er toch steeds meer naar neigen om het hele ding plat te gooien en er een andere voor in de plaats te zetten, hebben we daar verder niets mee gedaan.
Toen kregen we het lumineuze idee om een offerte te vragen voor het vervangen van het dak. Een klus die Olaf (met iemand anders) prima zelf kan doen, maar hij kan zich hier nog met voldoende andere dingen vermaken, en zie maar eens iemand te vinden die je op uurbasis wil komen helpen. Om een lang verhaal kort te maken: volgende week maandag gaan ze beginnen, en dan heb je dus ineens een grote vrachtwagen op je oprit die van alles komt afleveren:



Duimen dat het de komende drie weken niet gaat regenen!

2 opmerkingen:

Martranslations zei

Gut, ik schrik me rot bij de titel, maar wat geweldig, zeg! Ik moet ook zeggen dat ik weinig van de crisis merk, want ik heb hier zowel boeken als commercieel medisch vertaalwerk liggen. Laten we hopen dat dat zo blijft, huh. Veel succes met verbouwen - waarschijnlijk gaat het bij mij vanaf augustus beginnen! ;o)

maaike b. zei

Wat een mooie regeling! Daar zou ik inderdaad maar van profiteren. En nu schijnt de zon nog volop, zo te zien. Ik duim voor jullie dat het zo blijft.