woensdag 12 mei 2010

Svenska B

Vandaag heb ik de laatste opdracht voor svenska B gemaakt: nationella provet, oftewel de landelijke toets. Landelijk werd die op 23 april gehouden, maar wij hebben hem vandaag gemaakt. De toets houdt in dat je eerst thuis een soort tijdschrift van 30 bladzijden moet lezen met allerlei verschillende teksten. Als je op school komt, krijg je een boekje met acht opdrachten, waaruit je er een moet kiezen: je kunt een debatstuk schrijven, een ingezonden brief, een filmanalyse maken en nog zo wat. Na krap twee uur was ik klaar (als laatste: ik zat met alleen maar Zweden in de klas en die hoefden natuurlijk geen woorden op te zoeken, als buitenlander mag je er een woordenboek bij gebruiken) en kon ik met een gerust hart naar huis. De toets telt namelijk voor een twaalfde mee in de eindbeoordeling, de rest van het cijfer wordt gevormd door de elf opdrachten die ik deze termijn heb moeten maken. Het gemiddelde daarvan was ruim voldoende, dus ik kan gerust aannemen dat ik nu lekker vakantie ( van school dan) heb! Wel lov dus, geen semester, voor degenen die een woordje Zweeds spreken.

Geen opmerkingen: