dinsdag 8 december 2009

Trein

Komende donderdag ga ik naar Nederland, om naar de Literaire Vertaaldagen in Utrecht te gaan en natuurlijk familie en mijn beste vriendin te bezoeken. Aangezien een paar maanden geleden de directe busverbinding tussen Örebro en het vliegveld is opgeheven, moest ik een andere route uitkienen. Dat is nog niet heel erg makkelijk, je moet al snel heel lang wachten.
Op de heenweg word ik gelukkig gebracht, anders moest ik hier bijna in het holst van de nacht weg om om elf uur 's ochtends op het vliegveld te kunnen zijn.
Op de terugreis ga ik eerst met de bus naar Stockholm en dan met de trein naar Örebro. Daarvoor wilde ik even een kaartje kopen. Hmm, wat apart, verschillende tijden leveren een andere prijs op. Goh, je moet echt reserveren voor een bepaalde tijd. Dan kun je tegen extra betaling je ticket nog wel omboeken, maar dat moet je dan wel doen voordat de trein weg is. Tja, het is misschien wat lastig om als het vliegtuig vertraagd is even te bellen dat je later komt. Dus maar ruim de tijd genomen tussen de aankomst van de bus en het vertrek van de trein.
Mooi, makkelijk met de creditcard betalen en klaar. O nee, wacht eens even: ik moet nog inchecken! Volledige persoonsgegevens inclusief geboortedatum, zodat ze in de trein mijn geldige legitimatiebewijs kunnen controleren. Ik hoop maar dat ze voor de bagage dezelfde afmetingen hanteren als Ryanair...

1 opmerking:

maaike zei

Goede reis en tot vrijdag!