zondag 12 juli 2009

Vast

Het is vanaf donderdag erg slecht weer geweest, met heel veel regen, dus de graafmachine staat al weer een paar dagen stil helaas.
Wel zijn we ondanks de regen gisteren naar een, tja, hoe moet je het noemen, een soort jaarmarkt geweest, waar er allerlei muziekoptredens waren, er ambachten werden uitgeoefend en er les in van alles en nog wat werd gegeven. Onze buurjongen speelde daar gitaar met de zoon van mijn pianolerares, dus daar gingen we heen.
We komen daar aan en draaien de aangegeven parkeerplaats op, een grasveld. Na een paar meter zeiden we al tegen elkaar dat we maar het beste dicht bij de uitgang konden gaan staan, anders zouden we misschien vast komen te zitten. Olaf wil draaien, maar het was al te laat. Grind, de bij een huis gehaalde planken, duwen, het wil allemaal niet helpen. Een vriendelijke voorbijgangster belde een kennis van haar met een tractor, maar die nam niet op.
Gelukkig kwam er net op dat moment iemand met een all terrain vehicle voorbij.
De lier werd aan de auto gehaakt...



... en trekken maar



Het werd toch nog een leuke middag:



Olaf, die les krijgt in de polska, een verrekt lastige dans in driekwartsmaat. Ik zat geblesseerd aan de kant, want ik was vrijdag met het opruimen rond het huis in een spijker gaan staan. Ik zal niet nog een blog aan het Zweedse medische systeem wijden, maar het krijgen van een tetanusprik was geen makkie.

Sorry voor de kwaliteit van de foto's, maar ze zijn met de mobiel genomen.

1 opmerking:

Martranslations zei

O bbrrr, ik kreeg rillingen toen ik van de spijker las. Zijn je longproblemen al helemaal overwonnen? Ik ga trouwens komend weekend een begin maken met klussen!