maandag 8 februari 2010

Naaikransje

Voor de kamers boven hadden we nog gordijnen nodig, maar helaas waren de kant-en-klare gordijnen niet zo leuk. De naaiservice had ook pas in maart tijd en aangezien ik me beter thuis voel achter een afkortzaag dan achter de naaimachine (sterker nog: we hebben er niet eens een) hadden we een probleempje. Gelukkig wilde een bevriende Nederlandse, die ook nog maar twee dorpen verderop woont, ons wel helpen. Vandaag hebben we dus een gezellig naaikransje bij ons in de keuken gehouden:



Karin zat achter haar eigen meegenomen naaimachine:



En ik was van de afdeling omslaan en spelden:

(Foto gemaakt door Olaf, die dit tafereel voor het nageslacht wilde vastleggen ;-))

Het resultaat:





Een beetje gesmokkeld, want de onderste zoom is hier alleen (met een loodbandje erin!) vastgespeld. Ik heb vanmiddag de twee gordijnen voor de andere kamer helemaal gespeld. Woensdag hoeft alleen nog maar alles vastgenaaid te worden en dan hebben we als het goed is de gordijnen voor beide kamers klaar.

De oplettende kijker ziet ook al plinten, een wandcontactdoos, een radiator en de aftimmering rond het raamkozijn. De elektra is al aangesloten, de verwarming nog niet, dat loopt via de andere kamer en daar moet eerst nog worden behangen. Als het goed is gaan we dat morgen doen. Dan schiet het boven al heel aardig op en kan het bezoek deze kant op komen!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

het bezoek kan bijna niet wachten, ziet er über-schattig uit!!

Groetjes!!
Leonie

maaike zei

Mooi! Leuke combi, dat blauw en die zwarte ruitjes. Ik moest wel lachen toen ik jullie zo bezig zag, want ik zat toevallig dit weekend ook voor het eerst sinds zestien jaar (!) weer eens achter de naaimachine om een gordijn voor mijn nieuwe werkkamer te maken.

olafendaniëlle zei

Het lukt niet helemaal om de goede kleuren erop te krijgen, maar het zijn heel donkerblauwe ruitjes. Iets donkerder dan in de winkel leek, maar het totaalplaatje is wel leuk geworden.
Zestien jaar? Moest je de machine nog aantrappen of was het wel een elektrische ;-))?

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

hoi Olaf en Daniëlle,

heb weer eens de site bekeken en ben verrast door het mooie resultaat van de slaapkamers. gezellige gordijnen.
ook leuk om te zien dat die vrouw op de foto wel een beetje op mama lijkt
hier sneeuwt het inmiddels weer opnieuw, had vandaag bijna een frontale aanrijding met een vrouw die de bocht om kwam zeilen en op mijn weghelft kwam. tjonge tjonge was wel even schrikken, want zij kon niet remmen, slipte. ik reed niet hard, vloeken wel. ging net goed.
mijn naaimachine is onlangs overleden.. had 'm zolang niet gebruikt dat hij heel zwaar liep, kreeg de reparatieman ook niet meer voor elkaar. gaat nu voor onderdelen naar Afrika.

groetjes, Edith

simone zei

Oh, dat ziet er leuk uit....het wordt nog wel wat;)...Groetjes en veel snowboard en klusplezier..